Dag 5 de finale rainkopf - le Grand Ballon - Reisverslag uit Colmar, Frankrijk van Michel Meeuwen - WaarBenJij.nu Dag 5 de finale rainkopf - le Grand Ballon - Reisverslag uit Colmar, Frankrijk van Michel Meeuwen - WaarBenJij.nu

Dag 5 de finale rainkopf - le Grand Ballon

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel

26 Augustus 2016 | Frankrijk, Colmar

Na een mooie nacht slapen, uit je bed de sterrenhemel kunnen zien, om effe voor zeven opgestaan, wilde vandaag voor de hitte een groot deel van de wandeling gelopen hebben.ontbijt zat er niet, dat kon pas vanaf 8:00 uur in het restaurant.

Zoals jullie misschien gemerkt hebben is vanmorgen mijn reisverslag van gisteren pas geuploaded. Dat kwam door het gebrekkig internet maar ik was nog geen 10 minuten onderweg kom ik een bankje tegen, met prachtig uitzicht en goed internet, dus toen maar even gedaan. De dag ervoor had ik een moord gepleegd voor een bankje tijdens de wandeling, niet een gezien.

De wandeling van vandaag was de langste, 22 km, maar volgens de kaart redelijk vlak en dat bleek ook zo, mooi pad met weinig op en neer dus een keer voor mijn doen snelheid kunnen maken. Lekker doorgewandeld en om ongeveer 10:00 uur een lekkere bak koffie gedronken bij een andere slaaphut, (1 euro per kop), prachtig uitzicht over het deel wat ik al gelopen had en in de verte het doel, de Grand Ballon. Lekker afwisselende wandeling, velden, heide, bossen en koeien. De zon stond nog laag dus vaak in de schaduw omdat de zon nog niet over de toppen was.

Ik had me voorgenomen om te lunchen bij le Merkstein, eenmaal daar toch maar doorgelopen, 16 euro 90 voor een hamburger en het lopen ging goed dus maar wat droogvoer genomen en lekker doorgelopen. Het gaf een goed gevoel toen ik het bordje Grand Ballon 4 uur en 10 min wandelen passeerde. Je krijgt dan het gevoel dat er een eind aan komt.

De verdere wandeling gaf nog prachtige vergezichten en mooie bossen. Net over 3 kwam ik aan aan de voet van de Grand Ballon, auberge Du Haag daar even wat gedronken en op zoek naar mijn hotel, op het bord langs de weg stond het hotel niet op, wel een auberge Grand ballon maar die lag weer een stuk naar beneden aan de andere kant van de berg (natuurlijk helemaal geen internet waar ik het op kon zoeken) dus voordat ik ging lopen toch maar even teruggegaan naar de auberge en gevraagd, moest dus precies de andere kant op. Na een half uurtje klimmen aangekomen in het hotel Du Grand Ballon, prachtig ouderwetse kamer volledig donker hout en douche en toilet op de gang, wel alleen deze keer. De uitzichten zijn hier prachtig en ze hebben net de bbq aangestoken dus het eten komt wel goed.

Morgen nog een flinke afdaling, zie ik wel wat tegenop, gezien mijn zere knie, remedie is niet stoppen, als ik stil ga staan komt er blijkbaar een vorm van kramp die zeker een kwartier aanhoud, dus in 1 keer naar beneden rennen.

Beneden de trein nemen naar Mulhouse en daar de dag volmaken tot de aansluiting met de nachttrein vanuit Basel naar huis.

Link naar de wandeling:
http://bit.ly/2bmRGJo

  • 26 Augustus 2016 - 19:47

    Herma:

    Wat een mooi gebied om te lopen.
    Hopelijk heeft de afdaling niet voor te veel problemen gezorgd.

  • 26 Augustus 2016 - 20:31

    Hennie:

    Heel veel sterkte morgen bij de afdaling. Hopelijk loop je niet al teveel schade op met je knie
    Succes super knap hoor!!

  • 27 Augustus 2016 - 08:51

    Arjan:

    Respect hoor. Je bent nu vast al onderweg voor laatste stuk maar toch nog succes en goede thuisreis gewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michel

Actief sinds 09 Okt. 2011
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 4532

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2016 - 27 Augustus 2016

Wandeltocht Vogezen/Elzas

25 April 2015 - 10 Mei 2015

Rondreis Costa Rica

18 Februari 2012 - 25 Februari 2012

Tenerife

18 Oktober 2011 - 22 Oktober 2011

Wandelen in het sauerland

01 Juli 1992 - 21 Juli 1992

Honeymoon

07 Juli 1988 - 28 Juli 1988

Interrail

Landen bezocht: