Wandelen dag 2 - Reisverslag uit Colmar, Frankrijk van Michel Meeuwen - WaarBenJij.nu Wandelen dag 2 - Reisverslag uit Colmar, Frankrijk van Michel Meeuwen - WaarBenJij.nu

Wandelen dag 2

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel

23 Augustus 2016 | Frankrijk, Colmar

Vanmorgen uitgeslapen na de eerste dag, de spierpijn van de dag ervoor was aardig minder. Vandaag stond een wandeling van 11 km, eenvoudig, op het programma. Dus op mijn gemak ontbeten in het hotel nog even rondgewandeld in ribeauville. Rond 11 begonnen aan de wandeling. Na 500 meter al afgeweken van de route, de route liep via de geasfalteerde weg naar unawhir, volledig in de zon, alternatief gekozen door de bossen wel 1,5 km extra, maar ja het waren er toch maar 11. Unawhir is een klein dorp met een prachtig mooi versterkte kerk, waar ik op mijn gemak even heb rond gekeken en wat gedronken heb. Verder naar Riquewhir, ik draai de bocht om uit het dorp en zie het bordje met de afstand, Santiago de Compostela 2247 km. Niet deze reis.
In Riquewhir gelunched en toen weer door het bos ( natuurlijk extra kilometers) naar Kaysersberg. Hoogste punt vandaag toch weer 670meter. Klimmen gaat me goed af, alleen dalen ben ik geen fan van. Na de top een lange steile afdaling naar kaysersberg. Tijdens de afdaling nog 4 herten langs zien draven, blijft altijd mooi en je hoopt de hele wandeling dat ze er weer zijn.

Kayserberg is een mooie oude stad net zoals de voorgaande steden, hier is Albert Schweitzer geboren. En omdat dit de laatste dag in de Elzas is heb ik vanavond choucroute (zuurkool) gegeten, wel met het nodige vlees erbij natuurlijk.

Morgen is de grote dag, we klimmen in 19 km naar een hoogte van 1144 meter (op de foto's kun je in de verte de topen al zien) met een totale klimhoogte van 1200 meter. De zogezegde koninginnewandeling.

Voor de wandeling klik op:

• 23 Augustus 2016 - 21:45

Herma:

Heel veel succes morgen met de klim,pas goed op jezelf.

• 23 Augustus 2016 - 22:11

Hennie:

Wees voorzichtig morgen met de hitte. Groetjes

• 23 Augustus 2016 - 23:37

Marja: