Dag 4 overgangsetappe Calvaire - Rainkopf - Reisverslag uit Colmar, Frankrijk van Michel Meeuwen - WaarBenJij.nu Dag 4 overgangsetappe Calvaire - Rainkopf - Reisverslag uit Colmar, Frankrijk van Michel Meeuwen - WaarBenJij.nu

Dag 4 overgangsetappe Calvaire - Rainkopf

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel

26 Augustus 2016 | Frankrijk, Colmar

Dag 4, het slapen op een volle kamer is niet slecht bevallen, 1 man snurkte nogal maar voor de rest redelijk geslapen. Het is toch bijzonder hoe snel je weer opknapt na een nacht slapen.
Mijn slapies hadden allemaal een ander verhaal, leuk is dat. Een motorrijder uit Zwitserland, een wat oudere wandelaar uit Frankrijk en 2 jongere wandelaars uit Luik.
Met de Zwitser kon ik wat makkelijker praten in het Duits en die vertaalde het vaak weer in het Frans voor me. Het ontbijt was ook lekker, goed gegeten omdat ik niet veel meer tegen zou komen.
Rond 9 uur vertrokken voor een warme dag. In de Tour de France zou dit een liaison zijn, overgangsetappe. Op papier niet zwaar maar wel lang.
De wandeling begon met een stijle klim van 150 meter en daarna de hele dag op en neer over de bergrug. Het eerste vlakke stuk was door een soort heideveld, gazon de Fang, prachtige begroeiing van grassen, bloeiende heide en bosbessen en natuurlijk prachtige vergezichten. Wel heel lastig lopen een pad met veel uitstekende stenen dus de hele tijd opletten. Af en toe een topje beklimmen voor een prachtig vergezicht of een mooi meer.
Warmte en water waren de sleutelwoorden vandaag, 3 liter water mee en elke 3,5 km een halve liter gebruiken, ik wist vooraf niet of er ergens vers water te krijgen was. Gelukkig kwam ik na 12 kilometer bij col de la schlucht waar ze koud water verkochten, mijn water was inmiddels opgewarmd tot ruim in de 20 graden, helpt wel voor de dorst maar lekker is het niet meer.
Met de meters van gisteren nog in de benen was ik het bij die 12 kilometer al aardig zat maar na even klimmen naar de hohnek werd de wandeling eenvoudig voor de laatste 5 kilometer maar wel vol in de zon. Het eind is een een schuur waar we met meerdere weer slapen op en zolder, geen stroom, klein beetje water, net of je 70 aar teruggaat in de tijd.
Op loopafstand natuurlijk wel een goed restaurant, ( blijft Frankrijk hè) waar ik heerlijk diverse koude biertjes gedronken heb en een ovenschotel met aardappels, ham en Münsterkaas gegeten heb, zelfs deze keer mijn bord niet leeg gekregen.

Morgen, de finale een erg lange wandeling van 22 kilometer (vandaag was 19) naar de Grand Ballon de top van reis.

Link naar de wandeling:

• 26 Augustus 2016 - 09:14

Marja:

Super knap dat het je gelukt is, respect. Prachtige foto's weer. Zet 'm op vandaag. gelukkig ben je nu snel weer thuis :-) Pas goed op jezelf X